Betalingsproblemen en bereikbaarheid in tijden van corona

Het coronavirus heeft een grote impact op het dagelijkse leven. Het kan gevolgen hebben voor u of uw naasten, maar het kan u ook financieel raken. Neem contact met ons op als u zich zorgen maakt over de betaling van uw hypotheek.

Op deze pagina houden we u op de hoogte over de gevolgen van het coronavirus op onze dienstverlening. 

Verwacht u betalingsproblemen? Bel ons!

Het kan zijn dat u door de genomen maatregelen direct of op korte termijn in financiële problemen komt waardoor de betaling van de hypotheeklasten in gevaar komt. Bijvoorbeeld doordat uw werkgever uw contract niet verlengt of omdat opdrachten zijn geannuleerd.

Verwacht u in betalingsproblemen te komen, neem dan direct contact met ons op. We zoeken dan samen met u naar een oplossing. U kunt ons bereiken op telefoonnummer 033 - 422 94 95.

Ik heb of verwacht financiële problemen als gevolg van de coronacrisis. Kan ik uitstel krijgen van betaling?

We kunnen u de mogelijkheid bieden voor uitstel van betaling van uw maandbedragen. Voor meer informatie kunt u ons bellen op 033 – 422 94 95.

Als ik uitstel van betaling heb gekregen, wanneer moet ik dan de niet betaalde maandtermijnen terugbetalen?

De afspraken zijn tijdelijk. Uiteindelijk betaalt u het niet betaalde bedrag weer aan ons terug. Hoe dat gaat en wanneer, dat spreken wij na de Betaalpauze met u af. 

Zijn er ook algemene regelingen waar ik gebruik van kan maken?

De overheid heeft verschillende regelingen in het leven geroepen om u financieel te ondersteunen. Onder andere voor ondernemers, maar ook voor ouders die gebruik maken van kinderopvang. Kijk voor deze regelingen op de websites van de Rijksoverheid, de Belastingdienst en de Kamer van Koophandel.

Doorlooptijden en bereikbaarheid

Wij zien dat mede door het corona virus het aantal vragen en verzoeken is toegenomen. Het kan daarom zijn dat een verzoek tot aanpassing van uw hypotheek langer duurt dan u van ons gewend bent. Ook de bereikbaarheid van ons contact center is door de toegenomen drukte niet altijd op het niveau dat u van ons gewend bent. U kunt uw vragen ook via de mail stellen op westlandutrechtbank@stater.nl of via ons contactformulier

Onze excuses voor het ongemak.